زلال مذهبی و علمی آخرین مطالب
نويسنده سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 12:44 :: نويسنده : عبدالحسن امامی
ره به جایی نبری تا نشوی مرد خدا دل مردان خدا راه به جایی دارد
وضو و معالجه بیماری ها این را هم بدانید که با تحریک نقاط طب سوزنی بوسیله آب سرد وضو، خط سیر چهارده نصف النهار را تحریک می کنیم و باعث سرحالی، شادابی، تسکین دردها، نیروی جسمانی وروحی و معالجه بسیاری از بیماریها می گردد.و همچنین تمامی اعضاء داخلی بدن را تقویت می کند.از جمله: ریه ها، روده بزرگ، معده، قلب، کلیه ها، کبد و… ایجاد نیرو و نشاط با وضو رابطه نماز با میدان مغناطیسی و بارهای الکتریکی نماز و میدان مغناطیسی: نماز و امواج مغزی: حالات نماز: ۱-ایستادن در نماز: ۲- رکوع در نماز: ۳- سجده در نماز: ۴- نشستن بعد از نماز:
سه شنبه 25 مهر 1391برچسب:دلیل علمی گردش حجاج,علم و زندگی, دین و فیزیک, :: 20:3 :: نويسنده : عبدالحسن امامی
چرا حجاج خلاف جهت عقربه های ساعت طواف میکنند ؟حسین اردکانی، دکترای علم فیزیک و از شاگردان پروفسور حسابی در گفت وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: هر آنچه در شارع مقدس وجود دارد دارای مبنای علمی است به طوری که در اعمال حج آمده است که جهت حرکت برای طواف به سمت چپ و خلاف جهت عقربه های ساعت باشد یا اینکه اکثر مراجع تقلید می گویند که بهتر است در ناحیه در خانه خدا تا مقام ابراهیم طواف انجام شود. وی افزود: تمام اینها از نظر علم فیزیک قابل اثبات است. در نیمکره شمالی که خانه خدا واقع شده است وقتی هر ذره یا جسمی خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد ۵ نیرو به آن وارد می شود که جمع این نیروها و انرژی ها به سمت داخل است. در بحث طواف هم همین است، ذرات در اینجا انسان ها هستند و مجموع این نیروها نیز به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت می شود. این فیزیکدان ادامه داد: اگر در طواف، چرخش به سمت راست انجام می شد در علم فیزیک آمده است که گریز از مرکز رخ می داد و طبق قانون فیزیک ذرات که در اینجا انسان ها هستند به سمت بیرون پرتاب می شدند و نیروی آنها به سمت مرکز که همان خانه خداست هدایت نمی شد. اردکانی گفت: حالا اگر خانه خدا در نیمکره جنوبی واقع می شد حتماً در دین ما تأکید بر این می شد که باید در جهت عقربههای ساعت یعنی به سمت راست، طواف خانه خدا انجام شود. وی درباره تأکید بر طواف بین در خانه خدا و مقام ابراهیم نیز اظهار داشت: هر جسم متحرکی که حرکت دورانی دارد اگر شعاع کم شود، سرعت آن به طور ناخودآگاه زیادتر می شود و تمایل و تمرکز آن به سمت داخل و مرکز بیشتر می شود به همین دلیل اکثر مراجع می گویند که در این فاصله طواف خانه خدا انجام شود چون با این تمرکز، صعود و عروج رخ می دهد. این دکترای علم فیزیک معتقد است که همه چیز در دنیا بر اساس علم فیزیک قابل بررسی است اما علم انسان در این حد نیست که تمام آنها را دریافت کند.
حضرت امیر المومنین علی علیه السلام فرمود: بخوان این دعا را بعد از هر نماز، به خدا سوگند هر مومنی که این دعا را بعد از هر نماز بخواند؛حق تعالی گناهان اورا می آمرزد هر قدر به اندازه ی ستارگان آسمان و قطره های باران و ریگ های زمین و ذره های خاک باشد و کفعمی نیز این دعا را در بلد الامین روایت کرده است، و دعا این است: یا من لا یَشغله سمعٌ عن سمع یامن لا یغلِِّطُهُ السائلون یامن لا یُبرمُهُ الحاحُ الملحّین اذقنی بردَ عفوِک و مغفرتک وحلاوِة رحمتک
1. گوته، شاعر و نویسنده معروف آلمانى مىگوید: «سالیان دراز کشیشان از خدا بى خبر، ما را از پى بردن به حقایق قرآن مقدس و عظمت آورنده آن دور نگه داشتند؛ امّا هر قدر که ما قدم در جاده علم و دانش نهادیم و پرده تعصب را دریدیم، عظمت احکام مقدس قرآن، بهت و حیرت عجیبى در ما ایجاد نمود. به زودى این کتاب توصیف ناپذیر، محور افکار مردم جهان مى گردد! » 2. آلبرت انیشتاین مى گوید: «قرآن کتاب جبر یا هندسه نیست؛ مجموعه اى از قوانین است که بشر را به راه صحیح، راهى که بزرگترین فلاسفه و دانشمندان دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند، هدایت مى کند ». 3. ویل دورانت، دانشمند امریکایى شرق شناس، مى گوید: «در قرآن، قانون و اخلاق یکى است. رفتار دینى در قرآن، شامل رفتار دنیوى هم مى شود و همه امور آن از جانب خداوند و به طریق وحى آمده است. قرآن در جانهاى ساده عقایدى آسان و دور از ابهام پدید مى آورد که از رسوم و تشریفات ناروا آزاد است ». 4. پروفسور آرتور آربرى که یکى از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگلیسى است، مى گوید: « زمانى که به پایان ترجمه قرآن نزدیک مى شدم، سخت در پریشانى به سر مى بردم؛ اما قرآن آنچنان آرامش خاطرى به من مى بخشید که براى همیشه به خاطر خواهم داشت. من در حالى که مسلمان نیستم، قرآن را خواندم تا آن را درک کنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگهاى نافذ و مرتعش کننده اش شوم و تحت تأثیر آهنگش قرار گیرم و به کیفیتى که مسلمانان واقعى و نخستین داشتند، نزدیک گردم تا آن را بفهمم » . 5. لئوتولستوى، نویسنده معروف روسى مىگوید: «هر کس که بخواهد سادگى و بى پیرایگى اسلام را دریابد، باید قرآن مجید را مورد مطالعه قرار دهد. در قرآن قوانین و تعلیمات حقیقى و احکام آسان و ساده براى عموم بیان شده است. آیات قرآن به خوبى بر مقام عالى اسلام و پاکى روح آورندهاش گواهى مىدهد». 6. دکتر هانرى کُربن، اسلام شناس معروف فرانسوى، سخن جالبى درباره قرآن دارد. وى مى گوید: «اگر قرآن خرافى بود و از جانب خداوند نبود، هرگز جرأت نمى کرد که بشر را به علم و تعقل و تفکر دعوت کند. هیچ اندیشهاى به اندازه قرآن محمّد(ص) انسان را به دانش فرا نخوانده است تاآن جا که نزدیک به نه صد و پنجاه بار در قرآن، از علم و عقل و فکر سخن رفته است». 7. ارنست رنان، فیلسوف معروف فرانسوى مى گوید: « در کتابخانه من هزاران جلد کتاب سیاسى ،اجتماعى، ادبى و... وجود دارد که هر کدام را بیش از یک بار نخوانده ام؛ اما یک جلد کتاب هست که همیشه مونس من است و هر وقت خسته مى شوم و مى خواهم درهایى از معانى و کمال به رویم باز شود، آن را مطالعه مى کنم. این کتاب، قرآن - کتاب آسمانى مسلمانان - است». 8. ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه مى گوید: « امیدوارم آن زمان دور نباشد که من بتوانم همه دانشمندان جهان را با یکدیگر متحد کنم تا نظامى یکنواخت، فقط براساس اصول قرآن مجید که اصالت و حقیقت دارد و مى تواند مردم را به سعادت برساند، ترسیم کنم. قرآن به تنهایى عهده دار سعادت بشر است». 9. مهاتما گاندى، رهبر فقید هند هم اعتقاد داشت: «از راه آموختن علم قرآنى، هر کس به اسرار وحى و حکمتهاى دین، بدون داشتن هیچ خصوصیت ساختگى دیگرى پى مى برد. در قرآن هیچ اجبارى براى تغییر دین و مذهب انسانها دیده نمى شود. قرآن به راحتى مى گوید: هیچ زور و اکراهى در دین وجود ندارد». 10. ژان ژاک روسو، متفکر و روان شناس مشهور فرانسوى، برداشت منحصر به فردى از قرآن دارد؛ او مى گوید: « بعضى از مردم بعد از آن که مقدار کمى عربى یاد گرفتند، قرآن را خوانده، امّا درست درک نمى کنند. اگر مى شنیدند که محمّد(ص) با آن کلام فصیح و آهنگ رساى عربى آن را مى خواند، هر آینه به سجده مى افتادند و ندا مى کردند: اى محمّد عظیم! دست ما را بگیر و به محل شرف و افتخار برسان. ما به خاطر یارى تو حاضریم که جان خویش را فدا سازیم!!»
منبع: قرآن از دیدگاه 114 دانشمند، محمد مهدى علیقلى. چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:حفظ زبان, گناهان زبان,اصلاح زبان,اخلاق, :: 22:19 :: نويسنده : عبدالحسن امامی
حضرت رسول (ص) فرمودند: کسی که زبانش را اصلاح نماید به تمام قرآن عمل نموده است. و این سخن نزد علماء اخلاق از معجزه های حضرت رسول (ص) شمرده می شود
"رساله لقاء ا... ، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی"
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
|
|||
|